ספקית השיחות הלו 015 נמצאת לקראת סוף דרכה, לפחות במתכונת הנוכחית. היום (ה') בבוקר הגישה היל"ת, בעל המותג הלו, בקשה לבית המשפט להקפאת הליכים ולהגנה מפני נושים לתקופה של 45 יום. לפי הבקשה, לחברה חובות בהיקף של 54 מיליון שקל.
הבקשה הוגשה בשם בעלי השליטה בחברה, משפחת שכטר, ועל ידי משרד עורכי הדין גיא גיסין שמבקש להתמנות למנהל זמני. שכטר אף כינס את העובדים ועדכן אותם על ההתפתחות הזו.
הלו פנתה לבית המשפט משום שסכום החובות שלה לנושים עומד על מעל ל-54 מיליון שקל. המנהל הזמני באם ימונה, ינסה להבריא את החברה או למכור אותה, ואם כל אלה לא יצליחו תפורק הלו. משרד גיסין מתמחה בין היתר בחדלות פרעון ומכירת נכסים. משפחת שכטר נעזרת גם ברואה החשבון יהודה ברלב.
הלו נכנסה לשוק המקומי כחברת שיחות לחו"ל בתחילת 2012 והכריזה על מחירי דקות לחו"ל זולים במיוחד גם מהנייד. בסוף מארס הכריזה החברה על כניסה לשוק הסלולר בתעריף זול במיוחד של 99 שקל לחבילה ללא הגבלה. אלא שאז התחילה החברה להסתבך: התברר שלחברה אין רישיון מתאים לספק שירות סלולר, אין לה הסכם אירוח ומעורב בה עבריין בשם דודי שטרנברג.
מהר מאוד הסתכסכו גם בעלי המניות בחברה וכעת הם נמצאים בסכסוך משפטי ביניהם, כאשר מן הצד האחד משפחת שכטר שלה 50% מהמניות ומן הצד השני משפחת פרנקל ומשפחת זבולוני שלהם נתח מצרפי של 46% מהחברה.
"בקשה דחופה במעמד צד אחד למתן צו הקפאת הליכים ולמינוי נאמן", נכתב בכותרת המסמך, "קיים צורך בהול למתן צו הקפאת הליכים למשך תקופה קצרה בת 45 יום וזאת בכדי לאפשר לחברה לצאת מהסיטואציה המצערת אליה היא נקלעה, למצוא משקיע ולצאת לדרך חדשה…"; משפחת שכטר טוענת כי היא כרגע היחידה הנושאת בנטל הכספי של החברה היות ו"שאר בעלי מניותיה אינם נושאים בנטל התמיכה הכלכלית בחברה, אינם מזרימים את הכספים הנדרשים ואדישים לגורלה של החברה". עוד נטען כי כעת למשפחת שכטר 54% ממניות היל"ת וזאת לאחר ש- 4% הועברו לידיה מחברת שקל ושות'.
עוד עולה מהבקשה כי בנק דיסקונט הוא הערב לחברה במסגרת הערבות הבנקאית לקבל רישיון, בהיקף 10 מיליון שקל. לחברה כעת 40 עובדים "וזאת לאחר צמצומים משמעותיים שבוצעו של כ-80 עובדים". על קצב שריפת המזומנים של החברה נכתב: "החברה נמצאת בחדלות פרעון דה-פקטו שכן מחד אין לה הכנסות משמעותית ומאידך הוצאותיה החודשית השוטפות, אשר עמדו על סך של כ-3 מיליון שקל צומצמו משמעותית לסך של כ-1.5 מיליון שקל לחודש".
מפירוט החובות עולה כי היל"ת חייבת כ-26 מיליון שקל לנושים, מתוך כ-23 מיליון שקל לספקים ולקוחות והשאר לעובדי החברה, "קיים חשש גבוה כאמור, כי כבר בסוף השבוע הקרב ובא יחזרו צ'קים והוראות מחשבונה של החברה בהיקף כולל של מאות אלפי שקלים".
המסמך חושף כי עלות הקמפיין שלה בראשית הדרך עמדה על 7 מיליון שקל. מבלי להזכיר את דודי שטרנברג נכתב כי: "בעלי התפקידים בה מתחייבים כלפי צדדים שלישיים וכן ממשיכים בגיוסם של עובדים נוספים ללא יד מכוונת וללא תועלת עסקית… החברה פרסמה תעריפים ללקוחות הקצה אשר הינם נמוכים באופן מהותי מהעלויות הבסיסיות של חהברה וכן התקשרה בעסקאות הפסדיות עם צדדים שלישיים, כך שבמבחן הרווחיות הגולמית כשלה החברה… במצב שנוצר הלחץ מצד מצד לקוחותיה וספקיה של החברה הולך ועולה. כך, ספקי החברה מתדפקים על דלתותיה ואף קיימות דרישות מצד לקוחות החברה להחזר כספים ששילמו לחברה בתמורה לשירותים שהחברה כלל אינה יכולה לספק".
מאת אמיתי זיו, דה מרקר, 17.05.2012